annaengstrom

små bitar av mitt liv..

Piteå

Kategori: Allmänt

muuums!! Detta är min sommardrog. Mjukglass med krossat godis i.
Farligt jävla gott alltså! :)

Tapetseringen är igång

Kategori: Allmänt

Nu är det igång, tapetseringen av vardagsrummet och köket. Igårkväll var mamma här och hjälpte mig tapetsera massor med vitt så ikväll ska blir det fondväggen och mer vitt i köket. :)

Fondväggen på G. :) Tur jag har en snäll mamma som är grym på att tapetsera.
iiih, det kommer bli så fint! :))
Kan däremot avråda folk från att börja tapetsera mitt i sommaren då det är typ 27 grader varmt på kvällen och ibefintlig vind. NOT OK! :)) Men vi är tappra och ska försöka få klart det ändå. :)

Kommer bilder på resultatet sen :)

De vet du

Kategori: Allmänt

Kände mig som värsta tonåringen igår.

Johans kompisar från Arvidsjaur var här på lite förfest innan vi gick ut till Lomtjärn och Festival X, som dessutom är ett alkoholfritt event :p Det var trevligt men vart lite för mycket att diska här hemma efteråt. :p

Men jag kände mig som en liten tonåring då jag och Sarah stod lämgst fram och skrek ;p haha
Fränt att de lyckades få en grupp som De vet du till lilla Älvsbyn.
Men det var faktiskt grymt kul!

Myskväll

Kategori: Allmänt

Nu är det myskväll med världens bästa Sarah!
Och den underbara sommar som nu är så är det ju självklart med jordgubbar och kvarg! :)
Ett ord GOTT!! :))

Trollingtävling i stugan

Kategori: Allmänt

I helgen har det varit trollingtävling i stugan. I vanlig ordning brukar vi räkna ut hur många vi är och hur många båtar vi har sen brukar vi dra lott om hur lagen ska vara. :) Jag kom i samma lag som min kära faster Maria och Marie, så vi kallade vårat lag MMA, som i sporten MMA. ;)

Vi hade bra ös, vi fick två fina öringar, och några riktigt feta Abborrar. Vilket resulterare i att vårat lag tog hem visnten. Jag var i det vinnande laget ifjol med så nu blev det andra gången på raken. :)
På bilden ovanför är det ju då jag med min fina öring som jag fick, vägde dryga kilot. :))

Givetvis måste man ju även visa en bild på det vinnande laget och det lilla vandringspriset. :)
Känns grymt att vi tog hem det! det bästa var ju att bara min stora öring fick bättre poäng än vad alla aldra lagen hade som total. Vi har ett poängsystem, man får olika poäng beroende på vilken sorts fisk man får och även olika poäng på vikten på fiskarna. Där rangordningen än Öring, Harr/Sik, Abborre, gädda.

Ifjol var det pissregn hela tiden och kallt och blåsigt, tror det var 14 båtlag då och iår var det betydligt fler.
Nu var det varmt och skönt, de flesta stannade kvar och badade och grillade efteråt.
Tillochmed de man minst anade skulle bada låg och plaskade typ 30 min, eller ja iaf tills den drickan de hade i handen var slut. haha ;D

Glass

Kategori: Allmänt

När det är såhär varmt på jobbet är det ju rätt nice att få äta en glass eller två.

Lyxigt då en kollega kommer och bjuder på glass sådär lämpligt till eftermiddagsfikat. :) gottt!!

Renfika

Kategori: Allmänt

Idag på jobbet fick vi en ny gäst på fikarasten.
Är dock inte så kul att sitta där närmast renen, man känner sig rätt så iakttagen. ;)

Tvbänk

Kategori: Allmänt

Nu har jag skruvat ihop tvbänken. :)
Vart faktiskt rätt nöjd med den, känns bättre och bättre hela tiden med hur den ser ut.
Måste bara köpa lite pynt att ha på den, ska köpa någon ljuslykta/ljusstake eller nå som jag kan ställa dit.

Sen ska det ju tapetseras om och så ska det upp en tavellist på väggen, men det blir ett senare problem. :)